Britskou designérku Annu Bullusovou už nebavilo koukat se na to, jak moc odpadu žvýkačky tvoří, a rozhodla se, že je bude recyklovat. Založila Gumdrop, první firmu na světě, která zpracovává rozžvýkané žvýkačky a dává jim nový život. Na různých místech instaluje žvýkačkové kontejnery a z jejich obsahu poté vyrábí designové předměty.

Každý rok lidé na celém světě utratí v přepočtu přes 520 miliard korun za žvýkačky. Po nedopalcích od cigaret jsou žvýkačky druhým nejčastějším odpadem na ulicích a podle informací deníku Guardian odstraňování nečistot z chodníků, veřejných míst na sezení nebo ze zdí vysokotlakými čističi stojí každoročně Británii až 150 milionů liber (zhruba 4,3 miliardy korun). Techniky čištění navíc poškozují materiál, takže žvýkačky a podobné nečistoty jsou nakonec ještě nákladnější.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru