Čína a Norsko zůstávají na počátku letošního roku hnací silou trhu s elektrickými auty. V Číně se v prvním čtvrtletí prodalo 142 445 elektrických aut, což představuje meziroční nárůst 154 procent. Podíl elektrických aut na celkovém prodeji nových vozů se tak zvýšil z 0,8 procenta na dvě procenta.

V Norsku se prodej nových elektrických aut zvýšil o 20 procent na 161 821 vozů a jejich podíl na celkovém prodeji nových aut stoupl na rekordních 47,9 procenta z 35,3 procenta. Vyplývá to ze studie nezávislého německého institutu pro automobily a mobilitu CAM.

"Čína a Norsko jsou výjimečné jevy v elektromobilitě," uvedl vedoucí studie Stefan Bratzel. Norsko je ukázkou toho, jak rychlý může být obrat v oblasti pohonných technologií. Institut očekává od roku 2020 prudký nárůst prodeje elektrických aut na důležitých automobilových trzích.

Druhým největším trhem s elektrickými vozy podle počtu prodaných aut jsou Spojené státy. V prvním čtvrtletí zde prodej stoupl o 32 procent téměř na 54 000 vozů. Podíl těchto vozů na celkovém prodeji stoupl na 1,3 procenta z jednoho procenta, což je však stále relativně nízká úroveň, upozornil CAM.

Obliba elektrických aut roste také v jiných zemích včetně Německa. Právě německé automobilky jsou již dlouho kritizovány, že v oblasti elektrických aut jsou příliš pomalé a spoléhají především na naftu. V prvním čtvrtletí prodej nových elektrických aut v Německu stoupl o 70 procent na 17 549 vozů a jejich podíl na celkovém prodeji činil dvě procenta, napsala agentura DPA.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru