Investice do původní tvorby se internetové televizi Netflix vyplatily, za první čtvrtletí získala 7,4 milionu nových odběratelů a její příjmy meziročně stouply o 43 procent na 3,7 miliardy dolarů (75,6 miliardy korun). Akcie firmy v reakci zpevnily o více než šest procent, přičemž za letošní rok už stouply o více než 60 procent, napsala agentura Reuters.

K růstu příjmů společnosti přispěl nejen vyšší počet předplatitelů, ale i zvýšení nákladů na členství v průměru o 14 procent. Netflix nyní sleduje 125 milionů diváků ve 190 zemích. Téměř tři čtvrtiny nových klientů Netflix získal mimo svůj domácí trh.

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, tedy 64 centů na akcii, ze 178 milionů, 40 centů, před rokem.

Do nových seriálů, filmů, dokumentů a dalších pořadů hodlá firma letos investovat až osm miliard dolarů.

Netflix čelí silné konkurenci rivalů jako Amazon a Disney, kteří vyvíjejí vlastní programové služby. Walt Disney přestane od příštího roku Netflixu dodávat nové filmy a spustí vlastní streamovací služby pro rodiny. Podle analytiků však má Netflix velký náskok a pro tradiční mediální firmy bude těžké ho dohonit.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru