Píp, píp, píp. Čárové kódy jeden za druhým projíždějí skenerem na pokladně. V nedávno modernizované prodejně Lidlu v pražských Letňanech mají pokladen celkem osm. Je všední den, půl desáté ráno. Otevřena je ale zatím jen jedna kasa. Kolem jedenácté už bude lidí v obchodě víc a pokladny pojedou čtyři.

Na směně je tu vždy kolem osmi až deseti pracovníků. Tedy spíš pracovnic. Převaha žen se projevuje třeba i tak, že ženské šatny jsou prostorově výrazně větší než šatny pro muže.

Na rozdíl od mnoha konkurenčních supermarketů tady všichni dělají všechno. To znamená, že tu nejsou rozdělené pozice, že by někdo jen markoval na kase a někdo jen pracoval ve skladu a někdo jen navážel zboží do regálů a někdo jen uklízel.

Brzy to vše poznáme. Redaktor HN si vyzkoušel několik hodin práce na prodejně v tomto řetězci. Proč? Jednak je zajímavé pokusit se přijít na kloub tomu, proč je Lidl v posledních letech v konkurenci ostatních obchodníků tak úspěšný. Jsou tu nějaké inovativní procesy, které umožňují zvýšit efektivitu, snížit nákladovost a tím vydělat?

Řečí čísel: Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce 2016/2017 rekordní zisk před zdaněním 4,1 miliardy korun, meziročně o dvě procenta víc. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru