Skandál s Facebookem nahrává hlasům, které volají po přísnější ochraně dat. Musíme však zajistit, aby regulace nepodvázala inovační potenciál evropských firem, říká v rozhovoru česká eurokomisařka Věra Jourová.

Úzce zacílená politická reklama na základě citlivých údajů by podle ní mohla oslabit svobodu volby evropských voličů a může si vyžádat silnější regulaci na úrovni členských států.

Češi jsou podle ní v evropském srovnání nejvíce benevolentní ve způsobu, jakým nakládají se svým soukromím. Jako opačný přístup uvádí Německo, kde většina lidí nařízení silnější ochrany osobních údajů vítá.

HN: Jak podobným aférám, jako je skandál s Facebookem a společností Cambridge Analytica, zabrání nové nařízení o ochraně osobních údajů, známé spíše pod zkratkou GDPR?

GDPR je dobrá prevence pro situace, kdy se firma předem nezeptá, jak může nakládat s osobními daty. GPDR předpokládá, že vy jako klient máte ta data pod kontrolou. A tohle musí každá firma zajistit, což Facebook neudělal.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se