Karolína Topolová, ředitelka největší sítě autobazarů ve střední Evropě, vidí příležitosti pro další růst firmy v zapojení technologií a v expanzi na polském trhu. Šéfka Aures Holdings řekla, že se firma po odchodu zakladatele Anthonyho J. Dennyho posunula víc k týmovému řízení.

Karolína Topolová

Studovala andragogiku, pak pracovala v pražském hotelu Prague Hilton Atrium jako programová manažerka. Do skupiny AAA přišla pracovat v roce 1998 a zakládala tam firemní call centrum.

V roce 2007 se stala zástupkyní generálního ředitele a také šéfkou provozu – řídila prodej, finanční a pojišťovací služby, call centra, personalistiku, IT a komunikaci. Generální ředitelkou je od roku 2012.

Opakovaně se umísťuje v anketě TOP 25 žen českého byznysu. V posledních dvou letech byla vybrána mezi 50 nejvlivnějších žen českého byznysu podle časopisu Forbes a získala řadu dalších ocenění. Hovoří plynně anglicky. Je vdaná a má dceru.

Aures, do letošního roku známý pod jménem AAA Auto International, působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Loni firma prodala 75 550 ojetých automobilů, o 10 procent víc než předchozí rok. Zisk za loňský rok bude podle Topolové nejvyšší za čtvrtstoletí existence firmy.

Manažerka dala HN exkluzivní rozhovor v době, kdy hlavní akcionář - polský fond soukromého kapitálu Abris Capital Partners - testuje, zda by investoři měli zájem o koupi akcií na burze. Topolová informaci nepopřela, ale řekla, že jí plány vlastníků nepřísluší komentovat.

“Náš vlastník je finanční investor, už když nás před třemi a půl lety kupoval, hovořil o investiční strategii na tři až pět let. Na kapitálovém trhu jsme už byli, máme nějaké zkušenosti, a tak prodej akcií na burze je jedna z možností, která se nabízí,” řekla.

HN: Co děláte pro další růst byznysu? Na co se vaše strategie zaměřuje?

Jedna část strategie je geografický růst a otevírání nových prodejních míst. Teď je pro nás nejdůležitější Polsko - jde o velký trh, kde je asi jedenáct měst s potenciálem pro prodejní místa s třeba tisícem vozů v nabídce. V Česku taková místa máme jen v Praze a Brně. Souvisí to také se změnou naší strategie - nebudeme už otevírat třeba osm menších poboček ročně, chceme spíš otevírat jednu až tři, ale s velkým objemem. V následujících dvou až pěti letech vidíme v Polsku možnost spuštění jednoho až tří nových prodejních míst s velkým počtem vozů, tedy 300 plus. V Polsku jsme už třetí rok a prodali jsme jen loni 6 tisíc aut, čtyřnásobek oproti předchozímu roku. Znalost naší značky se tam už etabluje. Na další trhy určitě zatím nepůjdeme.

HN: A druhá část?

Druhá cesta je cesta technologická. Už v současném růstu vidíme zúročení všech investic a kroků, které jsme za posledních deset let udělali. Šlo hlavně o automatizaci našeho know-how, o vývoj IT platforem, například vývoj interní aplikace v rámci naší značky pro vývoj softwarových řešení Aures Apps. Automatizace nám umožňuje sledovat denně celý trh a díky vlastnímu know-how vědět, kde vhodná auta jsou. Fáze, kdy vykupujete auta, je ta nejdůležitější. Abyste mohli být lídrem, musíte mít z trhu ta nejlepší, likvidní auta a rovnou vidět, jakou marži si na vozidlo dát, abychom byli stále konkurenceschopní. Potřebujeme mít malé marže, ale velkou obrátku. Máme i systém takzvaných mobilních výkupčích, kteří jsou napojeni on-line do systému, kontrolují původ vozu a podobně. Do dvou hodin auto koupíme a ještě předtím nám náš systém umí dát informaci, kde ho nejlépe prodat. Když víme, že auto koupené v Sokolově má největší prodejnost v Olomouci, tak ho převezeme.

HN: Aplikace v rámci Aures Apps jste si vyvíjeli sami? Kolik vás to stálo?

Před deseti lety jsme začali s vlastním vývojem, který nás už stál desítky milionů eur. Nejdřív jsme chtěli nějaké takové softwarové řešení koupit, ale myslíme si, že nic takového jinde neexistuje. Investovali jsme do IT a náboru vlastních IT specialistů - dnes máme v IT 100 lidí. Výsledek je, že jsme mnohem efektivnější, omezujeme vliv lidského faktoru, celý proces je velice kontrolovaný a více unifikovaný. Eliminujeme neetické chování, podvody, které jsou v našem segmentu rozšířené… Přišli jsme s něčím, co nikdo jiný nemá, a chtěli bychom systém nabízet dál.

Související

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru