Karolína Topolová, ředitelka největší sítě autobazarů ve střední Evropě, vidí příležitosti pro další růst firmy v zapojení technologií a v expanzi na polském trhu. Šéfka Aures Holdings řekla, že se firma po odchodu zakladatele Anthonyho J. Dennyho posunula víc k týmovému řízení.

Karolína Topolová

Studovala andragogiku, pak pracovala v pražském hotelu Prague Hilton Atrium jako programová manažerka. Do skupiny AAA přišla pracovat v roce 1998 a zakládala tam firemní call centrum.

V roce 2007 se stala zástupkyní generálního ředitele a také šéfkou provozu – řídila prodej, finanční a pojišťovací služby, call centra, personalistiku, IT a komunikaci. Generální ředitelkou je od roku 2012.

Opakovaně se umísťuje v anketě TOP 25 žen českého byznysu. V posledních dvou letech byla vybrána mezi 50 nejvlivnějších žen českého byznysu podle časopisu Forbes a získala řadu dalších ocenění. Hovoří plynně anglicky. Je vdaná a má dceru.

Aures, do letošního roku známý pod jménem AAA Auto International, působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Loni firma prodala 75 550 ojetých automobilů, o 10 procent víc než předchozí rok. Zisk za loňský rok bude podle Topolové nejvyšší za čtvrtstoletí existence firmy.

Manažerka dala HN exkluzivní rozhovor v době, kdy hlavní akcionář - polský fond soukromého kapitálu Abris Capital Partners - testuje, zda by investoři měli zájem o koupi akcií na burze. Topolová informaci nepopřela, ale řekla, že jí plány vlastníků nepřísluší komentovat.

“Náš vlastník je finanční investor, už když nás před třemi a půl lety kupoval, hovořil o investiční strategii na tři až pět let. Na kapitálovém trhu jsme už byli, máme nějaké zkušenosti, a tak prodej akcií na burze je jedna z možností, která se nabízí,” řekla.

HN: Co děláte pro další růst byznysu? Na co se vaše strategie zaměřuje?

Jedna část strategie je geografický růst a otevírání nových prodejních míst. Teď je pro nás nejdůležitější Polsko - jde o velký trh, kde je asi jedenáct měst s potenciálem pro prodejní místa s třeba tisícem vozů v nabídce. V Česku taková místa máme jen v Praze a Brně. Souvisí to také se změnou naší strategie - nebudeme už otevírat třeba osm menších poboček ročně, chceme spíš otevírat jednu až tři, ale s velkým objemem. V následujících dvou až pěti letech vidíme v Polsku možnost spuštění jednoho až tří nových prodejních míst s velkým počtem vozů, tedy 300 plus. V Polsku jsme už třetí rok a prodali jsme jen loni 6 tisíc aut, čtyřnásobek oproti předchozímu roku. Znalost naší značky se tam už etabluje. Na další trhy určitě zatím nepůjdeme.

HN: A druhá část?

Druhá cesta je cesta technologická. Už v současném růstu vidíme zúročení všech investic a kroků, které jsme za posledních deset let udělali. Šlo hlavně o automatizaci našeho know-how, o vývoj IT platforem, například vývoj interní aplikace v rámci naší značky pro vývoj softwarových řešení Aures Apps. Automatizace nám umožňuje sledovat denně celý trh a díky vlastnímu know-how vědět, kde vhodná auta jsou. Fáze, kdy vykupujete auta, je ta nejdůležitější. Abyste mohli být lídrem, musíte mít z trhu ta nejlepší, likvidní auta a rovnou vidět, jakou marži si na vozidlo dát, abychom byli stále konkurenceschopní. Potřebujeme mít malé marže, ale velkou obrátku. Máme i systém takzvaných mobilních výkupčích, kteří jsou napojeni on-line do systému, kontrolují původ vozu a podobně. Do dvou hodin auto koupíme a ještě předtím nám náš systém umí dát informaci, kde ho nejlépe prodat. Když víme, že auto koupené v Sokolově má největší prodejnost v Olomouci, tak ho převezeme.

HN: Aplikace v rámci Aures Apps jste si vyvíjeli sami? Kolik vás to stálo?

Před deseti lety jsme začali s vlastním vývojem, který nás už stál desítky milionů eur. Nejdřív jsme chtěli nějaké takové softwarové řešení koupit, ale myslíme si, že nic takového jinde neexistuje. Investovali jsme do IT a náboru vlastních IT specialistů - dnes máme v IT 100 lidí. Výsledek je, že jsme mnohem efektivnější, omezujeme vliv lidského faktoru, celý proces je velice kontrolovaný a více unifikovaný. Eliminujeme neetické chování, podvody, které jsou v našem segmentu rozšířené… Přišli jsme s něčím, co nikdo jiný nemá, a chtěli bychom systém nabízet dál.

Související

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru