S trochou nadsázky lze říct, že ve výsledcích soutěže Impuls Logistika se odrazily dvě velké vášně Čechů – jídlo a pivo. První cenu za nejinovativnější projekt si odnesl Budějovický Budvar a druhou příčku obsadil výrobce arménských medových dortů Marlenka, oba za automatické skladovací technologie, které vyřešily ve firmách podobné problémy – nedostačující kapacitu provozu a omezený prostor pro rozšíření výroby. Třetí pak skončil osobní asistenční a kurýrní start-up DoDo.

Lahve a plechovky mění logistickou strategii

Budvar získal ocenění za nový automatický sklad, který je propojený s vedlejším výrobním provozem pomocí unikátního technologického mostu a dopravníkové dráhy. K tomuto projektu ho vedl jednak nedostatek prostor pro rozšíření výroby, ale také změny v poptávce. Češi si totiž pivo stále více kupují v obchodech místo restaurací. Balení plechovek a lahví ale zabírají více místa ve skladech než sudy, navíc se zvyšuje různorodost sortimentu, což komplikuje manipulaci se zbožím.   

Budvar se proto rozhodl, že logistiku přesune z hlavního výrobního areálu na vedlejší pozemek. Ten ale odděluje ulice, po níž projíždějí i vozidla do sousedních průmyslových závodů, a silný dopravní provoz způsoboval každodenní komplikace. Firma to vyřešila pomocí speciálního mostu, v jehož útrobách jsou jednokolejnicové dopravníkové dráhy, po nichž se automaticky pohybují zavěšené vozíky s nákladem mezi pivovarem a skladem.

I nové distribuční centrum přes ulici funguje téměř bez lidské ruky – jeřábové zakladače zaskladňují palety do regálů, které jsou vysoké 34 metrů. Tato bílá budova s červenými a modrými pruhy nyní spolu s futuristicky laděným tunelem dominuje celému pivovaru.

Jednokolejnicová dopravníková dráha pak dál přepravuje náklad z automatického skladu k expedici, kde probíhá automatická kontrola palet při nakládání. "Tento systém jsme zvolili pro jeho ekonomičnost a velkou flexibilitu výkonu, který lze regulovat jednoduše zaparkováním, či naopak připnutím vozíků podle požadavků výroby," říká šéf logistiky Budvaru Pavel Pánek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Měsíčník Logistika společně s vydavatelstvím Economia vyhlásil ceny Impuls Logistika.
  • Ta mediálně podporuje nástup inovativních projektů a produktů v oboru.
  • Letošním vítězem se stala společnost Budějovický Budvar za vybudování jednokolejnicových dopravních drah. Jako druhá se umístila firma Marlenka a třetí je kurýrní služba DoDo.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.