Má pod sebou celou pobočkovou síť České spořitelny. O rušení poboček pro klienty v největší bance ví Filip Belant nejvíc. Ředitel pobočkové sítě České spořitelny poskytl HN rozhovor, ve kterém připouští další redukci spořitelní sítě.

"Půjde ale jen o kosmetiku. Úbytek poboček do tří procent v průběhu tří let a možná i drobnou optimalizaci počtu zaměstnanců, kterou ale teď neplánujeme,"  říká Belant. Aktuálně podle něj spořitelna provozuje 510 poboček, tedy zhruba každou čtvrtou bankovní pobočku v Česku.

HN: Před třemi roky jste dostal na starost pobočkovou síť České spořitelny. Kolik poboček jste od té doby zrušil?

Jsme teď minus 120 poboček, takže teď máme 489 klasických poboček, 17 poboček Erste Premier a čtyři pro Erste Private Banking. Nejvíce jsme jich uzavřeli v roce 2016. Loni jsme zrušili dalších čtyřicet a letos už šlo jen o kosmetickou změnu – síť se zmenšila o 10 poboček. Vycházíme přitom stále z analýzy, kterou jsme si udělali v roce 2015.

Snažili jsme se optimalizaci sítě udělat tak, aby to co nejméně zasáhlo klienty. Předpokládám, že se nám to povedlo, protože k žádné revoluci nedošlo. Tu analýzu každý rok aktualizujeme, díváme se na využívání každé pobočky a co by případné její uzavření znamenalo v dostupnosti služeb pro klienty v daném regionu. Budeme to tak dělat dál.

HN: Jak klienti reagují, když se dozvědí, že jim pobočku zrušíte?

Tři měsíce před uzavřením pobočky od nás dostanou dopis, kde jim to oznamujeme, a ano, dochází k odchodu klientů. Odcházejí ale hlavně klienti, kteří u nás mají prázdný nebo zapomenutý účet. Je to pro ně impulz, aby ho zavřeli. Klienti, kteří náš účet využívají nebo od nás mají více produktů, se zpravidla přesunou do nejbližších poboček a pokračují dál s námi. Když zavíráme pobočku, nikdy ne v místech, aby pak klienti museli dojíždět třicet kilometrů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru