Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku téměř sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé jedno procento víc. V obchodech firma posílila o 2,3 procenta. U čepovaného piva zaznamenal pivovar meziroční pokles o tři procenta, výrazně menší než český pivní trh, řekla ve čtvrtek mluvčí největší české pivovarnické skupiny Jitka Němečková.

Objemy prodejů v zahraničí zveřejní Prazdroj v dubnu. V minulých letech prodával zhruba dvě třetiny piva v Česku a zbytek v zahraničí. Předloni prodal Prazdroj v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, meziročně to bylo téměř o milion hektolitrů víc.

Prazdroji se podle mluvčí daří zejména díky zaměření na prémiové značky. "K nejúspěšnějším produktům patří ležáky v čele s prémiovým Pilsner Urquell, jehož prodej se zvýšil o 7,6 procenta," uvedla.

Firma podle obchodního ředitele Tomáše Mráze intenzivně podporovala hospodské v souvislosti s dopady legislativních změn, kterým tento segment čelí. Hostinským pomáhá s proškolováním personálu, poradenstvím v oblasti práva, ekonomiky a marketingu a spolupracuje s nimi na budování interiérů a předzahrádek, které zmírňují dopady zákazu kouření. "Výraznou pozornost jsme i loni věnovali podpoře konceptových a tankových hospod, které nabízejí pivo v nejvyšší kvalitě. Loni jsme otevřeli už 850. tankovnu, prodej tankového piva vzrostl o dvě procenta," řekl Mráz.

K loňskému nárůstu prodeje v Česku přispěl kromě značky Pilsner Urquell silně také Radegast, jehož odbyt vzrostl o 3,8 procenta. Velmi úspěšné byly i cidery Kingswood a Frisco, jejichž prodeje se zvedly o 18 procent. "Cidery jsou tak nadále jednou z nejrychleji rostoucích kategorií nápojů," uvedl Mráz. Rostl dále prodej nealkoholických piv. Značka Birell posílila meziročně o 15 procent, zejména díky ochuceným variantám. Ke čtyřem druhům Prazdroj loni přidal řadu Birell Botanicals.

Podle generálního ředitele Granta Liversage bude také letos pro pivovar klíčová oblast podpory prémiových značek a unikátní české pivní kultury. "Budeme nadále klást důraz na zvyšování kvality hospod a restaurací, a to ve všech oblastech. Od vybavení interiéru přes nabídku produktů, profesionalitu personálu až po to hlavní, tedy zajištění prvotřídní kvality čepovaných piv," řekl.

Plzeňský Prazdroj zvýšil od dubna 2016 do konce loňského března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v tomto fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard korun. Pivovar před rokem převzala japonská skupina Asahi.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru