Americká internetová společnost Facebook se rozhodla ukončit spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí. Firma tak reaguje na skandál kolem svého přístupu k osobním údajům. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters.

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedla společnost Facebook. Odmítla se však vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Společnost Facebook se v posledních dnech stala středem pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Související