Pokud má Evropan právní problém, nejraději ho řeší osobně nebo po telefonu. On-line komunikaci s právníkem by přesto dalo napříč kontinentem přednost více než 40 procent lidí. Vyplývá to z nedávného průzkumu pojišťovny právní ochrany D.A.S. v sedmi evropských zemích. I když jsou spotřebitelé v přístupu k právníkům stále spíše konzervativnější, požadavky na jejich rychlost, reakci či kvalitu služeb se stále zvyšují. Zároveň tlačí na cenu. "Například náklady sporu jsou hlavním zdrojem obav ve všech evropských zemích. Zejména v České republice a Irsku pak vzbuzují pochybnosti vynaložený čas a energie na právní zastoupení," říká šéfka české D.A.S. Jitka Chizzola.

Inovace kvůli ceně

Právě kvůli stále se zvyšujícím požadavkům klientů prochází samotná oblast právních služeb klíčovými inovacemi. Cena je pak jedním z hlavních faktorů, proč se zejména mezinárodní právnické firmy snaží najít co nejefektivnější systém právního poradenství. "Inovace postupně určí nová pravidla hry. Za některé služby perspektivně klienti advokátům přestanou úplně platit. Anebo budou ochotni platit mizivé částky," říká advokát a partner Deloitte Legal Martin Bohuslav. Příkladem je podle něj třeba příprava standardní smlouvy na převod bytu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se