Internetový obchod s potravinami Košík.cz končí s rozvozem na Moravě a ve Slezsku. "Jsou věci, které se nám neříkají jednoduše. Od 31. března již nebude možné objednávat si nákupy v Brně, Ostravě a Olomouci, Přerově, Prostějově a okolí," uvádí e-shop na svém webu.

"Do těchto regionů nyní zavážíme potraviny z hlavního skladu, který je stovky kilometrů vzdálený, a auta tak na cestě stráví příliš mnoho času. Košík však roste a způsob obsluhy, jaký jsme zvolili na Moravě a Slezsku, na to nebyl dostatečně připraven," vysvětluje firma na svém webu.

Firma zvažovala, zda rozvoz na Moravě radikálně zdražit, omezit část služeb, nebo "se raději stáhnout úplně a vrátit se později v plné parádě". Nakonec se rozhodla pro poslední variantu. "Budeme se snažit, aby neuplynulo moc času, než vám zase budeme s nákupem klepat na dveře," loučí se Košík.cz s Moravou bez bližších podrobností o případném dalším pokusu.

Nevyčerpané kredity za vratné obaly převede firma na bankovní účet klientů. O věrnostní body ale mohou přijít, pokud je nevyužijí na nákup v oblastech, kam Košík nadále rozváží. 

"V ostatních regionech fungujeme bez omezení," dodává Košík.cz. Kromě Prahy a středních Čech rozváží také na Plzeňsku, Liberecku a Jablonecku, Královéhradecku, Pardubicku, Chrudimsku, Ústecku a Teplicku, Mostecku a Chomutovsku.

Košík generuje 80 procent obratu v Praze a středních Čechách, uvedl web Lupa.cz, který o rozhodnutí informoval už v pondělí. Právě sem od dubna firma přesune kapacity, které se uvolní na Moravě. Původně přitom plánovala, že se v roce 2017 zaměří i na menší města do 15 tisíc obyvatel.

V oficiální tiskové zprávě o "změně závozových oblasti" uvádí šéf Košíku Jakub Šulta, že do moravských regionů by se firma ráda vrátila se zcela novým modelem obsluhy, který umožní pokrývanou oblast ještě rozšířit.

"Ukazuje se, že vzdálené regiony vyžadují jiný přístup než metropole a její spádové oblasti. Proto upravujeme stávající model a ve spolupráci se skupinou Mall Group bychom se měli vrátit ve zcela novém režimu. Ten by nám nově měl umožnit pokrýt celou republiku," uvádí Šulta.

Internetový obchod Košík.cz funguje od jara 2015, stáli za ním podnikatelé Jakub Šulta, Pavel Bouška či Josef Koller. Loni jej koupila skupina Mall Group a sloučila s konkurenčním obchodem Koloniál.cz.

"Podle mě ve vaší situaci (minus 20 milionů korun měsíčně) správný krok," reagoval na Twitteru většinový vlastník konkurenčního "on-line supermarketu" Rohlík.cz Tomáš Čupr.

Jako první spustil velký e-shop s potravinami v Česku řetězec Tesco pod názvem Potraviny on-line. Funguje od začátku roku 2012 a postupně rozšiřuje oblast rozvozu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru