Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike hospodařil ve třetím finančním čtvrtletí s čistou ztrátou 921 milionů dolarů (19 miliard korun). Loni byl ve stejném období v zisku 1,14 miliardy dolarů. Podle jeho čtvrtečního sdělení se na výsledku podepsaly změny v americkém daňovém systému. Tržby ale firmě za období tří měsíců do konce února díky silné mezinárodní poptávce a přímému prodeji vzrostly o 6,5 procenta. Oba výsledky překonaly očekávání analytiků.

Firma Nike ve třetím kvartále jednorázově odvedla dvě miliardy dolarů. Prodej v Číně se zvýšil o 24,3 procenta, v Evropě o 19,4 procenta. Dobrý výsledek v zahraničí pomohl vyrovnat šestiprocentní propad tržeb v domovské Severní Americe. Celkový obrat činil 8,98 miliardy dolarů oproti loňským 8,43 miliardy dolarů.

Společnost Nike po léta dominovala trhu se sportovní obuví ve Spojených státech. V poslední době však na americkém trhu posilují své pozice konkurenční firmy Adidas a Under Armour.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru