Při slavnostní otevření nové továrny v září minulého roku přeloučská firma Avia Motors, patřící do skupiny Czechoslovak Group, představila novou modelovou řadu D, která nese obchodní název Initia. Vozy této řady splňují emisní třídu Euro 6, která je povinná pro nová vozidla v Evropské unii, pro jejíž trhy je určena především.

Letos v únoru získala Avia pro řadu D globální homologaci, což byla podmínka pro prodej a registrace nových vozů v zemích EU. „Letos se chceme především dostat do povědomí široké veřejnosti a ukázat, že je značka zpět, že je životaschopná a že si chce vydobýt své místo na trhu lehkých nákladních vozidel," uvedl nový generální ředitel Avia Motors Martin Šustek.

V současnosti je nosným produktem firmy vůz Avia Initia D120 4x2. Využití najde především v oblasti stavebnictví, dopravních a rozvážkových služeb a u komunálních služeb. Od února už první desítky vozů našly svou cestu k dealerům a zákazníkům. Základní cena vozů řady D se pohybuje kolem jednoho milionu korun.

K přednostem vozů Avia patří lehký podvozek při největší užitné hmotnosti ve své kategorii, což příznivě ovlivňuje spotřebu. Kompaktní rozměry kabiny jsou výhodou pro provoz v úzkých ulicích měst a ve ztížených podmínkách. Nový design kabiny a vylepšený interiér pak přinášejí i lepší pracovní podmínky řidičů.

Avia Motors připravuje i provedení D120 4x4 s pohonem všech kol, které by mělo jít do prodeje do poloviny tohoto roku. Postupně se bude portfolio rozrůstat, zákazníci tak budou mít na výběr vozy v hmotnostních kategoriích od 7,5 až do 12 tun s několika variantami rozvorů, tři verze kabin, pohon 4x2 a 4x4 a dvě velikosti kol (17,5" a 19,5").

Avia Motors se soustředí také na poprodejní služby. Zejména zefektivňuje prodej a distribuci náhradních dílů, které bylo nutné kvůli stěhování firmy z pražských Letňan do Přelouče nově nastavit a stabilizovat.

Přestože jde o tradiční českou firmu, Avia Motors je svým způsobem nejmladší automobilkou na českém trhu. Její kořeny sahají až do roku 1919. Od svého založení se věnovala především letecké výrobě, po druhé světové válce k ní přibyla i produkce nákladních automobilů. Od 60. let minulého století se nákladní automobily staly hlavním výrobním programem společnosti, která je dodávala nejen na domácí trh, ale ve velkých sériích i do zahraničí. Po roce 1989 několikrát změnila vlastníka a v roce 2016 automobilku koupil holding Czechoslovak Group. V jeho struktuře obnovená produkce lehkých a středních nákladních vozidel značky Avia doplňuje nabídku těžkých a speciálních vozů automobilky Tatra Trucks.

Související