Španělský módní koncern Inditex loni zvýšil celoroční čistý zisk o sedm procent na 3,4 miliardy eur (asi 87 miliard korun) a tržby o devět procent na 25,3 miliardy eur. Dařilo se především internetovému prodeji, který stoupl o 41 procent a na celkových tržbách se již podílí deseti procenty. Je to nicméně slabší růst než předloni, kdy se tržby zvýšily o 12 procent a zisk o deset procent. Majitel řetězců Zara a Massimo Dutti, který působí i v České republice, doplácí na silné euro, poznamenala agentura DPA.

Firma je náchylná na výkyvy měnového kurzu. Náklady Inditexu se počítají v eurech, ale většinu obratu společnost vytváří v jiných měnách.

Koncern loni otevřel 60 nových poboček a dále posiluje internetový prodej. Jeho výsledky firma, která musí čelit digitální konkurenci typu amerického Amazonu, letos zveřejnila poprvé. Zboží objednané na internetu si lze zdarma vyzvednout v prodejnách, které na dobrých adresách slouží jako přehlídky prodávaných oděvů.

Švédský rival H&M na internetu prodá 12 procent svých oděvů, obě firmy ale v on-line prodeji zatím zaostávají za britskými maloobchodníky Next a M&S. Podle analytičky Anne Critchlowé z banky Société Générale, kterou cituje agentura Reuters, prodává M&S na internetu již 18 procent a Next dokonce 40 procent zboží.

 

 

 

 

 

 

 

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru