Americká internetová společnost Google zakáže na svých webových stránkách reklamu na kryptoměny a další neregulované či spekulativní finanční produkty. Informovala o tom firma v rámci aktualizace svých pravidel pro reklamu.

"Zvyšování kvality reklamy na internetu zůstane naší nejvyšší prioritou," uvedla společnost. Upozornila, že v loňském roce odstranila 3,2 miliardy reklam, které porušovaly její pravidla. To představuje téměř dvojnásobek ve srovnání s rokem 2016, píše agentura Reuters.

"Je to více než stovka špatných reklam za sekundu. Znamená to, že jsme schopni zablokovat většinu špatných reklam dříve, než ovlivní lidi," tvrdí manažer Googlu Scott Spencer, jenž má na starosti reklamu. Firma podle něj zablokovala například 79 milionů reklam, které se snažily přilákat uživatele na stránky se škodlivým softwarem.

Zákaz reklamy na kryptoměny, jako je například bitcoin, vstoupí v platnost v červnu. Bude se týkat rovněž reklamy na související aktivity, například na burzy pro obchodování s kryptoměnami, napsala agentura DPA.

Zákaz reklamy na finanční produkty a služby související s kryptoměnami již v lednu ohlásila také internetová společnost Facebook.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru