Kabinet ve středu přerušil jednání o prohlášení strategické spolupráci mezi českou vládou a automobilkou BMW. Německá automobilka investuje do výstavby vývojového centra a testovacího polygonu na Sokolovsku přibližně 250 milionů eur (v přepočtu 6,36 miliardy korun).

V návrhu prohlášení není o žádné finanční podpoře ze strany státu zmínka, avšak její přiklepnutí vláda nevylučuje. "Musíme si promyslet, jakou pobídku jim dáme, pokud jim nějakou poskytneme," řekl novinářům po jednání vlády premiér v demisi Andrej Babiš (ANO).

"Společnosti BMW může být poskytnuta finanční podpora podle Zákona o investičních pobídkách jako kterémukoliv jinému podnikatelskému subjektu," sdělila HN mluvčí CzechInvestu Petra Menclová. "Případná výše podpory by pak závisela jen na posouzení dle tohoto zákona," dodala.

Strategickou investici oznámili zástupci vedení BMW, české vlády a Karlovarského kraje už v prosinci. Německá automobilka plánuje nedaleko Sokolova do konce roku 2022 zprovoznit středisko "BMW Group Future Mobility Development". Mají se v něm testovat hlavně vozy pro autonomní řízení, ale i alternativní koncepce řízení.
BMW zaměstná v centru několik stovek lidí, vzniknou i "vysoce kvalifikovaná pracovní místa", jako jsou technici v automobilovém odvětví, odborníci v oblasti digitalizace a autonomního řízení". Pracovní příležitosti by měli dostat také uchazeči o zaměstnání z úřadů práce.

"Od oznámení záměru o vybudování zkušebního centra u Sokolova nám posílají nejrůznější firmy nebo instituce nabídky ke spolupráci," sdělil HN David Haidinger, mluvčí BMW Group. "Jedná se zejména o stavební a technologické firmy, ale i první žadatele o zaměstnání," dodal. Automobilka podle něj všechny relevantní žádosti shromažďuje a ve vhodný okamžik firmy osloví. "Vypsání tendrů a výběrových řízení pro dodavatele prací a služeb by měly proběhnout přibližně v polovině roku 2019," doplnil Haidinger.

V článku se dále dozvíte

  • Německá automobilka BMW plánuje u Sokolova postavit vývojové středisko BMW Group Future Mobility Development.
  • Stát bude zhruba 250 milionů eur (přes šest miliard korun).
  • V areálu bude mimo jiné 100 kilometrů zkušebních drah včetně různých technických zařízení.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
reklama
reklama