Brněnský developer Trikaya koupil obchodní centrum Řepy v Praze a poloviční podíl v nákupním centru Futurum v Brně. Investice přesáhla půl miliardy korun. Společnost to uvedla v pondělní tiskové zprávě zaslané. Obě centra čeká rekonstrukce.

V brněnském centru Futurum, které vzniklo v roce 2001, tak drží 50 podíl Trikaya, o zbývajících 50 procent se dělí skupina Opifer a další partneři. Server E15 v neděli uvedl, že Opifer koupil centrum od nadnárodní skupiny Atrium European Real Estate. Futurum se podle serveru potýká se slabší návštěvností, i když je v něm řada obchodů v čele s hypermarketem Tesco.

"Do Futura vstupujeme společně s dalšími investory a chceme ho vylepšit. Celková společná investice do rozvoje tohoto obchodního centra by měla dosáhnout v celkovém součtu jedné miliardy korun. Centrum budeme chtít rozšířit a vybudovat tu prostor pro nové typy prodejen, které nyní v Brně zcela chybí," uvedl ředitel společnosti Trikaya Alexej Veselý.

Obchodní centrum v pražských Řepích chce Trikaya v nejbližších letech zrekonstruovat, aby centrum získalo modernější styl.

Developer se ke vstupu na trh s obchodními centry rozhodl kvůli situaci na trhu s brněnskými bytovými novostavbami. Stavět v Brně je podle firmy kvůli problémům s územním plánem stále těžší. Stavební pozemky rychle dochází a jejich ceny rostou do nesmyslně vysokých částek.

"Dokud se neodblokují problémy s územním plánem v Brně, nezmění se to. Proto měníme strategii a vstupujeme i na trh obchodních center. Nejde nám čistě jen o samotné provozování obchodních center. Jak ve Futuru, tak v pražských Řepích počítáme s velkou rekonstrukcí těchto obchodních center," dodal Veselý.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru