Manželku potkávám jen někdy ráno u snídaně, stěžoval si odborář z Kvasin poté, co tamní škodovácká fabrika přešla na 18směnný systém. Ten znamená, že se výrobní linky automobilky nezastaví nejen v noci z pátku na sobotu, jak je už většina škodováků zvyklá, ale že pojedou i po celý první víkendový den.

Přesně tento systém by vedení Škodovky chtělo prosadit i v hlavní továrně v Mladé Boleslavi, kde zatím takto funguje jen malá část výroby. Jak velký zásah do života města to přinese, je zřejmé ze dvou čísel: ze 44 tisíc obyvatel Mladé Boleslavi jich 23 tisíc pracuje pro Škodovku.

V největší české automobilce často pracují manželské páry, a protože šestá týdenní směna (a odpovídající volno ve všední den) se jen obtížně sladí, dopad na rodinný život těžko přecenit. Jistotu, že se ve dne potkají s partnerem, by tak škodováci měli často jen v neděli. Že se jim to nelíbí, je pochopitelné. Už samotný třísměnný provoz, v extrémně industrializovaném Česku běžnější než kdekoliv jinde v Evropě, totiž znamená nápor na rodinné vztahy i zdraví.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se