Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce 2016/2017 rekordní zisk před zdaněním 4,1 miliardy korun, meziročně o dvě procenta víc. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy Lidlu. Německý diskont, který vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých řetězců, tak v tržbách dohnal konkurenční Tesco.

"Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období," uvedla firma ve zprávě. Lidl minulý týden oznámil, že do tří let chce přijmout 2000 lidí. Diskonty zvýšily od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček o pětinu na 28 000 Kč, v Praze a okolí na více než 29 000 korun. Stejným tempem se zvýšily platy současných zaměstnanců.

Společnost v posledních letech své prodejny modernizuje. Z celkového počtu 236 jich již přebudovala 164. Největší proměnou prošlo 22 prodejen, které byly přestavěny podle konceptu nové generace. Na místě původní budovy tak vyrostly nové dvoupatrové prodejny využívající moderní technologie.

"Celkem v první polovině roku plánujeme postavit pět prodejen nové generace. Kromě toho počítáme i s výstavbou několika úplně nových prodejen," uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Diskont má v Česku 236 prodejen. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Loni v Česku spustil e-shop s nepotravinářským zbožím. Řetězec nyní patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe.