Díky obálkám lifestylového magazínu Vogue objevil v minulosti módní svět hned několik českých modelek, kterým to pak pomohlo rozjet snovou kariéru. Karolína Kurková, Eva Herzigová nebo Linda Vojtová se usmívaly z titulních stran americké, ruské či španělské verze časopisu, jemuž se díky jeho významnému vlivu přezdívá "módní Bible". Od konce léta se budou moci modelky nebo fotografové proslavit také díky české obálce. Licenci pro měsíčník Vogue Česko a Slovensko získala od vydavatelství Condé Nast, pod které magazín patří, společnost V24 Media. Za ní stojí slovenská podnikatelka Michaela Seewald a bývalý mezinárodní projektový ředitel skupiny Burda Fabrice Biundo, který byl v roce 1994 součástí týmu, který založil první módní magazín ve střední Evropě ELLE.

O vstupu ikonického magazínu na český trh se mezi módními fanoušky mluví už řadu let. V roce 2009 dokonce vznikla Skupina pro český Vogue na tehdy ještě ne tolik známé síti Facebook, která má k dnešku přes dva tisíce fanoušků. Správný čas ale přišel až letos a nahrál tomu rekordní ekonomický růst v Česku i na Slovensku. "Luxusní módní a umělecký trh v obou zemích v posledních deseti letech roste, spolu s HDP, rostoucími příjmy a silnou domácí a mezinárodní poptávkou přitahuje také luxusní inzerenty," popisuje Michaela Seewald jeden z důvodů, proč vydavatelství Condé Nast prodalo licenci pro obě země.

Vogue

Americký časopis vycházel od roku 1892 jako týdeník pro lepší společnost. V roce 1909 jej koupilo vydavatelství Condé Nast a udělalo z něj nejznámější módní magazín na světě. 

Už od počátku značka kladla důraz na kreativní a výrazné fotografie. V roce 1988 začala domovskou verzi vést Anna Wintourová, která Vogue nasměrovala více k lifestylu. Mimo modelky se na titulních stranách začaly objevovat také hollywoodské herečky a jiné celebrity. 

Časopisu Vogue se podařilo stát se velmi vlivným médiem, které dnes určuje módní trendy. Magazín se stal mimo jiné předlohou k filmu Ďábel nosí Pradu.

Vydavatelství Condé Nast má ve svém portfoliu i další ikonické lifestylové magazíny, například GQ, Vanity Fair nebo The New Yorker. Biundo chce do budoucna některé z nich přivést, zatím je ale podle něj ještě brzo o tom hovořit.

Studie o trhu luxusního zboží pro Česko a Slovensko zatím neexistují, celosvětově ale roste. Loni milovníci módy, šperků nebo lodí utratili za své potěšení rekordních 6,7 bilionu korun, o pět procent více než v roce 2016. Biundo, který se v tuzemských médiích pohybuje od 90. let, odhaduje objem trhu s luxusem v Česku a na Slovensku dohromady asi na devět nebo deset miliard korun. "Myslím, že je tady velký potenciál," domnívá se podnikatel.

Pouhá chuť lidí utrácet za luxus ale Condé Nast nestačila. "Trvalo nějaký čas, než se nám podařilo přesvědčit je o tom, že jsme správný tým," říká Biundo. Získat licenci údajně není vůbec snadné, o podmínkách, které si vydavatelství diktuje, ale nechce příliš mluvit. "Jsou to důvěrné informace," uvádí a dodává, že mezi ně patří i cena investice. Podle Michaely Seewald šlo o kombinaci správného týmu, doby a místa, která jejich firmě zajistila licenci na Vogue na 10 let, což je výjimečné. Běžně mají lokální vydání licenci na poloviční dobu. "Musíme udržovat obsah na vysoké úrovni, zachovat luxusní produkt a získat luxusní i prémiové inzerenty," uvádí vystudovaná právnička, která se věnovala oblasti duševního vlastnictví. Licence kromě práv na tištěný magazín zahrnuje také digitální vydání nebo eventy, nepatří do ní však sesterská vydání, jako Teen Vogue nebo Men’s Vogue.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • O vstupu světového módního časopisu Vogue na český trh se mluví už řadu let. Stane se to až letos, a to díky rekordní ekonomice i správnému týmu lidí.
  • Licenci na Vogue Česko a Slovensko získala v podstatě neznámá společnost V24 Media. Za ní ale stojí zkušený manažer a podnikatel Fabrice Biundo a slovenská právnička Michaela Seewald.
  • Majitelé licence pro HN popsali, díky čemu se jim podařilo vydavatelství Vogue přesvědčit o tom, že právě oni jsou tím pravým týmem. V minulosti totiž o značku neúspěšně usilovalo několik dalších českých podnikatelů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.