Prodej kubánských doutníků loni vzrostl o 12 procent a svému monopolnímu výrobci Habanos S.A. vynesl rekordních 500 milionů dolarů (10,3 miliardy korun). Podle pondělního vyjádření společnosti na zahájení výročního kubánského Festivalu doutníků se na výsledku výrazně podepsala vyšší poptávka na jejím třetím největším trhu - v Číně -, která vzrostla o 33 procent.

"Čína má nepochybně potenciál stát se globálně největším trhem," řekl agentuře Reuters viceprezident Habanos José María López. Největšími odbytišti jsou v současnosti Španělsko a Francie. Firma doutníky značek Cohiba, Montecristo a Romeo y Julieta vyváží do 150 zemí. Do Evropy loni zamířilo 54 procent exportu, následovala Latinská Amerika a Kanada se 17 procenty a Asie s 15 procenty.

Kvůli obchodnímu embargu zůstává pro Kubánce i nadále tabu nejdůležitější trh s doutníky, který představují Spojené státy. Turisté z USA si z návštěvy Kuby nicméně mohou přivézt domů až 100 doutníků, napsala agentura DPA.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru