Autobusové nádraží v Jihlavě až na výjimky, kdy sem přijede žlutý Regiojet nebo zelený Flixbus, ovládá modrobílá barva dopravní firmy ICOM Transport. Podobně jako na mnoha dalších místech po celé Vysočině, která je základem autobusového podnikání firmy, která bude letos svoji pozici v krajském tendru obhajovat. Jeden z největších dopravců v Česku, který se vyvinul z původního podniku ČSAD Jihlava, měl loni tržby skoro čtyři miliardy korun. Kromě 800 autobusů ale firma vydělává i na kamionové dopravě.

Už řadu let řídí podnik Kateřina Kratochvílová, která se pravidelně umísťuje v anketě TOP ženy Česka, pořádané Hospodářskými novinami. "Určitě půjdeme do nových výběrových řízení," říká Kratochvílová o ambicích ICOM v krajských tendrech.

Jak se vám jako firmě daří?

Nestěžujeme si. Loni jsme obhájili všechny důležité kontrakty. Letos by mělo být vypsané výběrové řízení na dopravní obslužnost Kraje Vysočina a my chceme obhájit náš domácí trh. Budeme v autobusové dopravě potvrzovat smlouvy celkem na 25 milionů kilometrů.

Jaký je v ICOM poměr tržeb u autobusové a nákladní dopravy?

Máme 800 autobusů a přes 300 kamionů, síť čerpacích stanic a autorizovaný servis Mercedesu, myčky apod. V tržbách dělají autobusy 44 procent, nákladní doprava 20 procent, zbytek jde na další služby a skoro třetinu dělají čerpací stanice. Ročně nakoupíme 60 milionů litrů pohonných hmot. Přes 70 procent prodáváme našim zákazníkům. Máme čerpací stanice pro nákladní vozy, ale máme i tři veřejné čerpací stanice pro osobní vozy.

Předloni jste měli tržby 3,5 miliardy. Co ty loňské?

V roce 2017 jsme měli obrat 3,9 miliardy korun.

A ziskovost?

Ve všech segmentem jsme v zisku. Je to díky perfektním řidičům, technice a zázemí.

Platí to i v autobusové dopravě?

Kromě Ústeckého kraje jsme všude v plusu. V autobusové přepravě nejsme úplně svými pány, protože významnou roli hrají peníze od krajů, které jdou na úhradu prokazatelné ztráty mezi tržbami z jízdného a našimi náklady (v roce 2016 činily u ICOM tyto úhrady od krajů přes 600 milionů korun - pozn. red.). Kraje regulují výši jízdného. Jezdíme podle jejich jízdních řádů, což z 90 procent ovlivňuje naši produktivitu práce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.