Velká Británie se sice chystá odejít z Evropské unie, železniční spojení s kontinentem se ale rozšiřuje. Společnost Eurostar včera provedla první zkušební jízdu svého vlaku z Londýna do nizozemského Amsterdamu podmořským tunelem pod kanálem La Manche. Pravidelná přímá linka má začít jezdit 4. dubna, cesta potrvá tři hodiny a 41 minut. Podle dopravce, který provozuje stávající podmořské vlaky spojující ostrovní království a kontinent, nyní z Londýna do Amsterdamu ročně létají čtyři miliony lidí. To by měli být jeho potenciální zákazníci. Zpáteční cesta z Amsterdamu do Londýna se však protáhne, protože cestující budou muset kvůli pasové kontrole přestupovat v Bruselu. Během příštího roku ale má Nizozemsko vybudovat prostory pro kontroly přímo v Amsterdamu. Případná přeprava zboží by, na rozdíl od osob, tak jednoduchá nebyla. Británie chce odejít nejen z EU, ale i z evropské celní unie. V tom případě bude nutné zavést na hranicích kontroly přepravovaného zboží.
Válka nastartovala novou zlatou stezku. Proč čeští dopravci tolik bojují o Ukrajince
Je to svět, který zůstává Čechům trochu skrytý, a pokud zrovna nezavítají na autobusové nádraží, nemají moc šanci si ho všimnout. Ale pokud ano, ta hustota spojů bere dech: do západoukrajinského Lvova jede jen v pondělí mezi polednem a osmou večer z...
19. 3. 2024 ▪ 3 min. čtení