Soutěž Hackathon měla dvě sekce: v první měli studenti středních a vysokých škol předvést své schopnosti při vytváření aplikací, v druhé měli natočit videoklip na téma související s problematikou týkající se technologií budoucnosti a jejich dopadu na lidské životy.

Soutěž organizovaná společností Deloitte ve spolupráci s Hospodářskými novinami proběhla ve dnech 15. až 17. února v nejvyšším patře dejvické věže CIIRC (ČVUT). Smyslem bylo motivovat mladé talenty k tvůrčí činnosti zaměřené na perspektivní technologie – a k tomu směřovaly také odměny pro vítěze: kromě prémie 30 tisíc korun se hrálo také o vstupenky na konferenci SingularityU Czech. Mezi její témata bude patřit mimo jiné umělá inteligence, autonomní vozy nebo biotechnologie, robotika, vesmír. Uskuteční se 5. a 6. března.

Hackathon ke konferenci poutal i jinak: v soutěži aplikací měli studenti vytvořit něco, co využijí účastníci SingularityU Czech, zadání videí se týkalo jejích témat.

Na Hackathon se do soutěže v sekci Aplikace nastoupily dva týmy, do sekce Video sedm týmů, které si vylosovaly zadání na začátku soutěže. Témata zněla: Umělá inteligence, Virtuální realita, Medicína dlouhověkosti a Internet věcí.

Young Guns Hackathon ale nebyla jen soutěž; účastníci měli k dispozici mentory s bohatými zkušenostmi z tvůrčí práce ze společností Deloitte, Juicymo a Myia a z vydavatelství Economia. Náročnosti zadání odpovídalo třídenní trvání včetně neomezeného přísunu kávy a možnosti ve věži CIIRC přespat.

Prezentace výtvorů před porotou a diváky byla přehlídkou zajímavých nápadů i úvah nad světem zítřka, přinejmenším stejně zajímavé a cenné byly připomínky porotců k jednotlivým dílům. Především ale Hackathon umožnil studentům zamyslet se nad budoucností a nad svým místem ve společnosti měnící se rychleji než kdy předtím. Mohl by se tak stát předlohou obdobných akcí, které by stejnou možnost nabídly dalším mladým lidem, protože pocit, že žiji ve světě, kterému nerozumím, je jedním ze zdrojů destruktivních nálad ve společnosti.