Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší leden v celé historii firmy. Celosvětově dodala 103 800 vozů, meziročně o 10,7 procenta více. Meziroční propad dodávek ale zaznamenaly modely Octavia, Rapid, Superb a Yeti, který ale již není v prodeji. Nahradil ho nový model Karoq, jehož firma v lednu dodala 3900 kusů. Škoda Auto to ve středu uvedla v tiskové zprávě.

I přes propad zůstává nejprodávanějším modelem Octavia. V lednu jich automobilka dodala zákazníkům 35 700, meziročně to je o 4,5 procenta méně. Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia, která zaznamenala ve srovnání s loňským lednem nárůst o 7,2 procenta. Pokles dodávek hlásí i model Superb, meziročně o 8,3 procenta, v lednu jich firma dodala 12 400. V lednu pak Škoda dodala také 13 600 kusů nového SUV Kodiaq, který se začal oficiálně prodávat v loňském roce.

V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům oproti stejnému měsíci minulého roku o 13 procent na 38 600 vozů. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, vzrostly dodávky zákazníkům na 12 800 vozů, což je meziroční nárůst o 14,4 procenta. Výrazný růst zaznamenala automobilka v Nizozemsku, kde meziročně dodala o 93,4 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla firma v Rakousku, Itálii, Francii, Belgii, Švédsku, Dánsku a Norsku.

Ve střední Evropě zaznamenala firma meziroční nárůst dodávek o 12,3 procenta. Na domácím českém trhu byl prodej 8600 vozů o 12,1 procenta vyšší než loni. Dvouciferného růstu dosáhla značka na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku. Růst o 101,2 procenta hlásí Škoda v Chorvatsku.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 15 procent na 2800 vozů. V Rusku vzrostly o 26 procent na 4500 vozů.

V Číně, na největším trhu značky, dosáhla Škoda s 31 500 dodanými vozy ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku nárůstu o pět procent. Pozitivně značka hodnotí také trhy v Indii a Turecku, kde zaznamenala růst o 13,8, respektive o 22 procent.

Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru