Průzkum zjistil, že dvě třetiny (66 %) spotřebitelů, kteří si pořídili digitálního hlasového asistenta, od té doby používají své smartphony doma méně. Téměř dvě třetiny (64 %) těchto majitelů uvedly, že používají své smartphony méně pro zábavu, a více než polovina je používá méně dokonce i pro on-line nákupy (58 %) a obecné vyhledávání informací (56 %).

SI SOLO interier„Digitální hlasový asistent je samostatné hardwarové zařízení, které využívá hlasové rozhraní pro řadu spotřebitelských služeb,“ říká Ondřej Žatečka z firmy Audiopro. „Podle mnoha předpovědí, čeká právě tento segment vybavení domácnosti v nejbližších letech největší rozmach.“

Průzkum dále zkoumal zájem spotřebitelů o rozšířenou a virtuální realitu. A výsledky ukazují, že zájem přesahuje oblast hraní her. Například více než dvě třetiny (67 %) respondentů uvedly, že se zajímají o rozšířenou a virtuální realitu kvůli vyhledávání praktických informací týkajících se cestování, 61 % pro vizualizaci vhodného oblečení a 52 % pro lepší prožitek sportovního přenosu.

„Trend rozvoje chytré domácnosti spěje k centralizovanému ovládání topení, osvětlení či žaluzií, ale i stahování plátna pro videoprojekci nebo hlasitosti přehrávání zvuku. K ovládání těchto funkcí se vedle integrovaných dotykových zařízení stále více prosazují také zmínění hlasoví asistenti,“ doplňuje Žatečka z Audiopro.