Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojnásobil zisk před daní a úroky (EBIT) na 30 milionů eur (761 milionů korun). Firma v pondělí uvedla, že k výsledku přispěla silná poptávka po botách. Puma, která stále zaostává za domácím rivalem Adidas a za lídrem trhu, americkou společností Nike, letos čeká růst provozního zisku o třetinu na 305 a 325 milionů eur.

Prodej očištěný o kurzové výkyvy by se měl v letošním roce zvýšit o deset procent. Podnik v pondělí také oznámil, že uzavřel dohodu o spolupráci s italským fotbalovým klubem AC Milán.

Nejvýznamnější nárůst zaznamenal klíčový obchod s obuví. Nejrychleji, a to o 18,5 procenta, se zvýšily tržby v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, následoval region Severní a Jižní Ameriky se 14 procenty. Celkově se tržby zvýšily o 14 procent a poprvé přesáhly čtyři miliardy eur (více než 101 miliard korun). Firma se v posledních letech soustřeďuje na sporty, jako je fotbal, běh a motorismus. Na trh ale kromě toho uvedla kolekci zpěvačky Rihanny.

Francouzská společnost Kering, což je mateřský podnik a zároveň hlavní akcionář, v polovině ledna oznámila, že Pumě předá většinu svých akcií a velkou část rozdělí mezi své akcionáře. Ponechat si hodlá v německé firmě 16 procent akcií. Zhruba 29 procent jich pak bude držet holdingová společnost šéfa Keringu Françoise-Henriho Pinaulta s názvem Artémis, uvedla agentura DPA.