Sociální síť Twitter vykázala ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku poprvé čistý zisk, který činil 91,1 milionu dolarů (1,9 miliardy korun). Ve srovnatelném období předchozího roku firma hospodařila se ztrátou 167,1 milionu dolarů.  Akcie podniku po zveřejnění výsledků zamířily prudce vzhůru. Krátce po zahájení obchodování se vyšplhaly na nejvyšší úroveň od července 2015 a po 17:00 SEČ si připisovaly více než 19 procent.

Výsledky překonaly i očekávání analytiků díky růstu příjmů z videoreklamy, ale počet uživatelů zaostal za očekáváním, protože Twitter zrušil falešné účty.

Očištěný zisk činil 19 centů, analytici dotazovaní agenturou Reuters čekali zisk 14 centů na akcii. Příjmy se meziročně zvýšily o dvě procenta na 731,6 milionu dolarů. To byl první růst od čtvrtého čtvrtletí 2016. Příjmy z reklamy stouply o jedno procento na 644 milionů dolarů.

"Tržby vykázaly poprvé za několik čtvrtletí růst, což je příznivý signál," uvedl analytik Michael Pachter z makléřské společnosti Wedbush Securities. Dodal nicméně, že stagnace počtu uživatelů je naopak varovným signálem.

Neschopnost Twitteru vykázat zisk mátla investory vzhledem k tomu, že firma je přítomná téměř ve všech médiích a oblíbená mezi celebritami, sportovci a politiky, včetně amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter v říjnu naznačil, že by mohl být blízko zvratu, protože snížil své výdaje.

Twitter však zaostal za očekáváním v počtu uživatelů svých služeb. Ve čtvrtém čtvrtletí počet aktivních uživatelů za měsíc činil 330 milionů, což bylo o čtyři procenta více než před rokem. Proti předchozímu kvartálu však klesl a analytici čekali až 332,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně. Údaj o uživatelích investoři pečlivě sledují jako ukazatel možného vývoje budoucích příjmů z reklamy. V USA, ze kterých pochází většina příjmů Twitteru, počet měsíčních uživatelů klesl na 68 milionů z 69 milionů ve třetím čtvrtletí. Konkurenční větší Facebook má 2,1 miliardy měsíčních uživatelů.