Češi si stále pečlivě hlídají ceny. Sice už odmítají kupovat nejlevnější "šunty", ale výhodné akce je dál přitahují jako magnet. V Evropě tak spolu se Slováky patří k největším přeborníkům ve vyhledávání akčních slev. To má v Česku vliv i na menší oblibu privátních značek oproti jiným zemím.

V loňském třetím čtvrtletí bylo 54 procent tržeb za rychloobrátkové zboží v Česku získáno v rámci výhodných slev. Na Slovensku to bylo 56 procent. Ve Velké Británii nakupuje přitom ve slevách jen třetina lidí, v Německu pětina a ve Španělsku zhruba jen každý šestý člověk.

Časté akce trápí všechny řetězce a snaží se najít způsob, jak ze slevové spirály vyskočit. To se jim ale nedaří, i když meziročně se tempo nárůstu slevového apetitu podle Karla Týry z výzkumné agentury Nielsen snížilo na jedno procento.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Češi milují slevy. Řetězcům se kvůli tomu příliš nedaří posilovat podíl vlastních značek.
  • Farmu Milknatur to netrápí, privátní značky jsou podle jejího majitele "fake".
  • V loňském třetím čtvrtletí bylo 54 procent tržeb za rychloobrátkové zboží v Česku získáno v rámci výhodných slev.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.