Češi si stále pečlivě hlídají ceny. Sice už odmítají kupovat nejlevnější "šunty", ale výhodné akce je dál přitahují jako magnet. V Evropě tak spolu se Slováky patří k největším přeborníkům ve vyhledávání akčních slev. To má v Česku vliv i na menší oblibu privátních značek oproti jiným zemím.

V loňském třetím čtvrtletí bylo 54 procent tržeb za rychloobrátkové zboží v Česku získáno v rámci výhodných slev. Na Slovensku to bylo 56 procent. Ve Velké Británii nakupuje přitom ve slevách jen třetina lidí, v Německu pětina a ve Španělsku zhruba jen každý šestý člověk.

Časté akce trápí všechny řetězce a snaží se najít způsob, jak ze slevové spirály vyskočit. To se jim ale nedaří, i když meziročně se tempo nárůstu slevového apetitu podle Karla Týry z výzkumné agentury Nielsen snížilo na jedno procento.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru