Češi si stále pečlivě hlídají ceny. Sice už odmítají kupovat nejlevnější "šunty", ale výhodné akce je dál přitahují jako magnet. V Evropě tak spolu se Slováky patří k největším přeborníkům ve vyhledávání akčních slev. To má v Česku vliv i na menší oblibu privátních značek oproti jiným zemím.
V loňském třetím čtvrtletí bylo 54 procent tržeb za rychloobrátkové zboží v Česku získáno v rámci výhodných slev. Na Slovensku to bylo 56 procent. Ve Velké Británii nakupuje přitom ve slevách jen třetina lidí, v Německu pětina a ve Španělsku zhruba jen každý šestý člověk.
Časté akce trápí všechny řetězce a snaží se najít způsob, jak ze slevové spirály vyskočit. To se jim ale nedaří, i když meziročně se tempo nárůstu slevového apetitu podle Karla Týry z výzkumné agentury Nielsen snížilo na jedno procento.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru