Japonské automobilce Toyota Motor stoupl ve třetím fiskálním čtvrtletí provozní zisk o 54 procent na 673,6 miliardy jenů (125,7 miliardy korun), nejvýše za dva roky. Hospodaření podpořil slabší jen a silný prodej na domácím trhu. Automobilka současně díky příznivým výsledkům zlepšila v úterním prohlášení odhad zisku na celý letošní fiskální rok.
Výsledky výrazně překonaly i odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali zisk jen 527,22 miliardy jenů. Provozní zisk v Japonsku se více než zdvojnásobil. Provozní zisk v Severní Americe se snížil o 53,1 procenta kvůli růstu nákladů na podporu prodeje v USA.
Ziskovost na americkém trhu je pro Toyotu důležitá, aby měla dostatek financí na vysoké investice do nových technologií, jako samořídicí funkce, elektrické vozy a služby nové mobility. Toyota je známá hlavně svými sedany a na její prodej v USA má negativní dopad přesun zájmu amerických spotřebitelů od sedanů k sportovně-užitkovým vozům a polododávkám.
Prodej Toyoty za říjen až prosinec stoupl na 2,63 milionu vozů z 2,28 milionu ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Prodej v Japonsku se zvýšil o tři procenta, prodej v Severní Americe, která je největším trhem automobilky, se však snížil o 1,3 procenta. V Evropě prodej stoupl o 1,7 procenta.
Za celý fiskální rok čeká nyní Toyota růst provozního zisku o deset procent na 2,2 bilionu jenů. Svůj odhad automobilka zlepšila z původních dvou bilionů jenů. Prognózu čistého zisku Toyota zvýšila na rekordních 2,4 bilionu jenů z 1,95 bilionu jenů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist