Úspěch globálně rozšířených značek, jako je Uber nebo Apple, se neodvíjí jen od služeb a produktů, za nimiž stojí. Důležitou roli v něm hraje také chytrý marketing. Nigell Hollis je člověkem, který takto úspěšným značkám radí, jak nejlépe své brandy propagovat a přitom se udržet na výsluní.

Sedmdesátiletý Brit je viceprezidentem a globálním analytikem Kantar Millward Brown, jedné z největších světových společností zabývajících se marketingovými výzkumy. Ve svém oboru patří Hollis k uznávaným expertům, jehož slovo má i díky několika bestsellerům, jež napsal, váhu. Přesto se o budoucnost kvalitního marketingu bojí.

"Úkolem marketérů není neustálé snižování cen v duchu kampaní 'dva šampony za cenu jednoho', aby se toho prodalo co nejvíce. Takové přístupy jen snižují firemní zisky," říká Hollis, který nedávno zavítal do Prahy a poskytl HN rozhovor.

HN: O marketingu toho lidí hodně namluví. Zdá se mi ale, že většina z nich neví, v čem tento obor spočívá. Co tedy dělají marketéři?

Tahle práce spočívá především v budování silných značek. Obvykle si marketér musí definovat, jak by měl jeho produkt či služba vypadat. Každá společnost se musí především zamyslet nad tím, co její brand odlišuje od konkurence, aby ji to v očích spotřebitelů učinilo více viditelnou a rychle si ji vybavili. V tom jsou dobré nové značky jako Uber nebo Airbnb, které přišly na tradiční trhy a dokázaly je zcela proměnit, protože se chovaly jinak než dosavadní hráči.

Podstatou dobrého marketingu je tedy kreativita, schopnost přicházet s novou vizí propagace. Podstatné je také, aby lidé váš produkt vnímali jako smysluplný.

HN: Jaký výrobek je smysluplný?

Ten, který nějakým způsobem naplní vaše potřeby. Jinak byste si ho přece nekoupili. Důležité navíc je, abyste si takový produkt oblíbili, aby vám jeho používání vyhovovalo a vyvolával ve vás dobré emoce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Podle britského marketingového experta Nigela Hollise by měly firmy sázet na kvalitu svých produktů a budování vlastního brandu. Jinak kvůli šetření a cenovému boji selžou.
  • Hollis uvádí, že značka může přežít nástup dravého konkurenta jen když změní svou image před zákazníky.
  • Kdo chce uspět globálně, měl by myslet na výlučnosti každého trhu. Slepé přenášení osvědčených praktik při expanzi z jedné země do druhé se firmám může vymstít.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.