Největší čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 34,8 procenta na 24,07 miliardy jüanů (77,64 miliardy korun). Tržby mu podle jeho čtvrtečního oznámení v období od října do prosince vzrostly o 56 procent na 83,03 miliardy jüanů. Oba údaje překonaly odhady analytiků.

Ti v anketě agentury Thomson Reuters odhadovali příjmy jen 79,8 miliardy jüanů a zisk pouze 21,5 miliardy jüanů. Nárůst příjmů ve třetím čtvrtletí je pro Alibabu nicméně typický, protože na 11. listopadu připadají rekordní prodeje v souvislosti se slevovými akcemi na Den nezadaných, takzvaný Singles Day.

Firma ve čtvrtek rovněž uvedla, že koupí 33procentní podíl v partnerské společnosti Ant Financial. Ta se zabývá zprostředkováváním plateb. Právě v této oblasti, v odvětví cloudových služeb a maloobchodního prodeje spatřuje Alibaba nový motor k růstu. Čínský internetový trh totiž začíná vykazovat známky nasycenosti, podotkla agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru