Největšímu světovému řetězci restaurací s rychlým občerstvením, americké společnosti McDonald's, klesl v posledním čtvrtletí loňského roku čistý zisk o 41 procent na 698,7 milionu dolarů (14,2 miliardy korun). K poklesu výrazně přispěly mimořádné náklady spojené se změnou daňového zákona v USA. Bez mimořádných položek ale firma zvýšila srovnatelné tržby i zisk, v obou případech více, než čekali analytici.

Firma v úterý uvedla, že zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,71 dolaru, zatímco analytici v anketě agentury Reuters čekali v průměru zisk 1,59 dolaru na akcii. Příjmy se snížily o 11,4 procenta na 5,3 miliardy dolarů. Pokles se očekával kvůli prodeji restaurací vlastněných firmou franšízovým provozovatelům.

Tržby v provozovnách otevřených nejméně rok se však o 5,5 procenta zvýšily a překonaly očekávání. Podpořila je nabídka levných menu, nápojů za dolar a nová nabídka kuřecího. Ve Spojených státech srovnatelné tržby stouply o 4,5 procenta a vyšší byly již čtvrté čtvrtletí za sebou.

Související

Akcie firmy za poslední rok vzrostly o více než 40 procent. Řetězci se totiž podařilo vrátit k růstu tržeb díky vylepšené nabídce výhodných menu nápoji za dolar a hamburgery na objednávku. Vliv měla i modernizace restaurací, které mimo jiné nově obsahují samoobslužné kiosky.

Na počátku tohoto měsíce firma v USA představila nové menu s položkami v ceně jednoho, dvou a tří dolarů. To je součástí plánu přilákat zpět zákazníky prostřednictvím nízkých cen.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru