Hackerům se pomocí reklam podařilo zneužít videoportál YouTube k těžbě kryptoměny monero. V pondělí o tom informovala stanice Fox News s tím, že s reklamami se škodlivým kódem se potýkali uživatelé v Japonsku, ve Francii, na Tchaj-wanu, v Itálii a ve Španělsku.

Útok v podobě reklam podle společnosti Trend Micro, která se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost, začal minulý týden ve středu. Firma předpokládá, že hackeři si YouTube vybrali především kvůli popularitě, neboť čím větší výpočetní výkon se na těžbu kryptoměny soustředí, tím větší je zisk.

Zneužití výpočetního výkonu počítačů během návštěvy YouTube si povšimla také řada uživatelů, kteří na Twitteru o incidentu informovali s tím, že škodlivé kódy v reklamě jim odhalil antivirový program.

Společnost Google, která vlastní portál YouTube, uvedla, že škodlivé reklamy zablokovala během necelých dvou hodin. Google rovněž zablokoval uživatele, kteří se snažili reklamy k těžbě využít.

Související

"Těžba kryptoměn pomocí reklam je relativně novou formou zneužití, která je v rozporu s našimi podmínkami a kterou aktivně sledujeme," uvedla společnost Google.

Těžba kryptoměny může výrazně snížit výkon dotčeného počítače. V případě zmíněných škodlivých reklam si těžební kód vyhradil pro získávání kryptoměny 80 procent výpočetního výkonu počítače.

Monero je kryptoměna, která se soustředí na soukromí a decentralizaci. Ačkoli není tak rozšířené jako například bitcoin, popularita monera rychle roste a jeho tržní kapitalizace v současné době činí zhruba pět miliard dolarů (103 miliard korun).

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru