Novým generálním ředitelem české a slovenské pobočky Microsoftu bude od března dosavadní výkonný ředitel pro podnikové zákazníky T-Mobilu Rudolf Urbánek (38). Nahradí po pěti letech Biljanu Weberovou, která od dubna přebírá vedení segmentu podnikových aplikací Microsoftu pro západní Evropu. Firma to oznámila v pátek v tiskové zprávě.

"Microsoft je pro mě nejrelevantnější hráč v oblasti digitální transformace. V posledních letech u něj vnímám obrovský komerční náboj a průlomové inovace. Velmi se těším na to, že se stanu součástí probíhající transformace této společnosti," uvedl Urbánek.

Do Microsoftu přejde po 16 letech ve společnostech T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom. V posledních letech zodpovídal jako výkonný ředitel segmentu podnikových zákazníků pro český a slovenský trh za obchodní strategii v obou zemích od vedení přímých i nepřímých prodejních kanálů přes marketing, vývoj nových produktů, plánování a analýzy po řízení vztahů se zákazníky, zákaznické služby a ICT dodávky. V minulosti zastával různé pozice v obchodu a marketingu na Slovensku i v Česku. Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě.

Weberová byla v čele českého Microsoftu od července 2013, v létě 2016 řídila spojení české a slovenské pobočky. Podílela se na rozvoji vývojového centra v Praze a zejména na posílení pozice firmy.

Česká pobočka Microsoftu zahájila činnost v roce 1992. V červenci 2016 se spojila se slovenskou a vznikl Microsoft Česká republika a Slovensko. Na podzim 2016 bylo v Praze otevřeno vývojové centrum Microsoft Dynamics. Microsoft je mimo jiné tvůrcem operačního systému Windows nebo kancelářského balíku Office.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru