Největší americký maloobchodní řetězec Wal-Mart Stores uzavřel strategické partnerství s japonským internetovým prodejcem Rakuten. Ve Spojených státech budou společně prodávat audioknihy a e-knihy, a tím konkurovat internetovému gigantovi Amazon. V Japonsku spojí síly v internetovém prodeji potravin, uvedly firmy ve svém společném čtvrtečním sdělení.

V USA bude Wal-Mart díky Rakutenu schopen prostřednictvím aplikace Walmart-Kobo nabídnout až šest milionů titulů od tisíců vydavatelů. Původně pouze kamenný řetězec Wal-Mart se snaží překonat propast, která ho v internetovém prodeji dělí od Amazonu. K obchodování s e-knihami, domény Amazonu, se ale odhodlal pozdě, podotýká agentura Reuters.

Amazon prodává e-knihy už léta. Jejich popularita mezi čtenáři vzrostla zvláště po uvedení jeho čtečky Kindle koncem roku 2007. Audioknihy začal Amazon prodávat v roce 2008 po akvizici jejich internetového prodejce Audible.

V Japonsku nabídne americký řetězec ve spolupráci s Rakutenem od druhé poloviny letošního roku prodej potravin přes internet. Zákazníci si zboží objednají na webových stránkách Rakutenu a objednávku pak vyřídí společná firma Walmart-Rakuten.

Wal-Mart se tak vzdá vlastního on-line prodeje potravin, který už v Japonsku má. Podobný model spojení s lokálním internetovým prodejcem použila americká firma již v roce 2016 v Číně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru