Počátkem týdne otevřel internetový obchod Amazon v americkém městě Seattle svůj obchod budoucnosti. Nejsou v něm prodavačky, fronty ani žádné pokladny. Prodejna potravin je vybavena kamerami a senzory, které sledují, co si lidé odnesou. Útrata se jim pak strhne z účtu. Ke zřizování automatizovaných prodejen tohoto typu směřuje trh ve vyspělých zemích celého světa, tomu se musí přizpůsobit i vlastníci nákupních center.

Obchodníci investují do technologií, které jim umožní odlišit se od konkurence a získat přízeň zákazníků. Technologie se tak stávají klíčovými pro e-shopy i pro kamenné obchody. Obsluhu v prodejnách nahrazují automaty a pracovní místa v maloobchodě tak budou mizet. Mezinárodní poradenská společnost CBRE nedávno vydala studii, která popisuje prostředí maloobchodu v roce 2030.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se