Najít v českém automobilovém průmyslu segment, kterému by se loni nedařilo, je docela umění. Velmi dobrý rok totiž mají za sebou výrobci osobních aut, díky Tatře roste výroba náklaďáků a solidní růst hlásí i výrobci autobusů.

Roste i výroba motorek, ale vzhledem k zanedbatelnému základu to na celková čísla výroby motorových vozidel v zemi, na rozdíl od předrevoluční éry, prakticky nemá vliv.

Pohled z perspektivy jednotlivých výrobců už rozdíly ukáže.

Stagnace nošovické továrny a citelný, takřka desetiprocentní pokles výroby v kolínské automobilce specializované na malé vozy je více než vyrovnán tím, že škodovácké výrobní pásy v Česku jedou naplno.

Nárůst národní produkce o pět procent nevypadá tak dramaticky, ale v absolutních číslech jde o 70 tisíc aut navíc, což by ještě v osmdesátých letech byla skoro polovina československé roční produkce. Celková výroba 1,4 milionu osobních aut tak Česko řadí mezi nesporné automobilové velmoci. Nebo velmi výkonné montovny. Záleží na pohledu. Jisté je, že významnější vývoj má v Česku jen mladoboleslavská Škoda.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se