Donedávna se v popředí zájmu šéfů automobilek objevovala spíše dlouhodobá a z pohledu dnešní dynamické doby nudná témata jako standardizace koncernových platforem, zmenšování spalovacích motorů či růst na nových trzích.

Ale jak ukazují průzkumy, v posledních letech se jejich žebříček priorit dramaticky změnil, a to nejen kvůli kauze Dieselgate.

Zatímco svět roku 2018 řeší především elektromobilitu, kapitáni automobilového průmyslu za pohon budoucnosti považují vodík. Bateriové vozy podle nich v jejich vítězném tažení zabrzdí nutnost vybudovat zcela novou dobíjecí infrastrukturu. Míní, že investice do elektrických aut jsou dnes vynucené regulacemi, které tento pohon pasovaly do role hlavních nositelů "čisté" mobility, protože vodíkový pohon ještě nedospěl do stadia, kdy by byl připraven na masové rozšíření. Ani vodíkový optimismus však nemusí znamenat, že vozy s tímto palivem elektromobily nahradí. Spíše můžeme očekávat, že obě technologie budou existovat vedle sebe a společně budou postupně ukusovat z koláče automobilového trhu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se