Škoda Auto loni dodala svým zákazníkům rekordních 1 200 500 aut, což je o 6,6 procenta více než v roce 2016. Milion aut překročila již počtvrté v řadě. Největším trhem byla Čína s růstem o 2,5 procenta na 325 000 vozů. Společnost to v úterý uvedla v tiskové zprávě.

"Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impulz a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nejprodávanější byla v minulém roce Škoda Octavia i přes pokles o 3,9 procenta na 418 800 dodaných aut. Druhý Rapid zaznamenal pokles o 0,6 procenta na 211 500 vozů, následuje Fabia s růstem o 2,1 procenta na 206 500 aut. Škoda Superb zvýšila odbyt o 8,7 procenta na 150 900 kusů. Kodiaq v roce své premiéry doputoval ke 100 000 zákazníků. Končící Yeti zaznamenal pokles o 27,8 procenta na 69 500 aut a jeho nástupce Karoq, který přišel na trh v závěru roku, hlásí 6300 dodávek. Citigo, které se prodává jen v Evropě, snížilo prodej o 8,8 procenta na 37 100 vozů.

V západní Evropě zvýšila Škoda dodávky o 5,2 procenta na 477 700 vozů. Německo zůstává s růstem o 4,9 procenta na 173 300 aut druhým největším trhem pro značku na světě. Škoda v Německu zároveň opět získala pozici největšího dovozce. Dvouciferný růst zaznamenala ve Francii, Itálii, Rakousku, Norsku a Řecku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 12,7 procenta na 207 100 vozidel. Na domácím, českém trhu Škoda zvýšila dodávky o osm procent na 95 000 aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 17,9 procenta na 41 300 aut.

V Rusku prodej rostl o 12,5 procenta na 62 300 vozů. V Izraeli dodávky stouply o 14,5 procenta na 23 400 aut a v Indii zvýšila Škoda odbyt o 31,4 procenta na 17 100 vozů.

Škoda provozuje v České republice tři výrobní lokality, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii především prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu s místními partnery. Patří do koncernu Volkswagen.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru