Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen v loňském roce vzrostl o 4,2 procenta na rekordních 6,23 milionu vozů. Příčinou je stoupající poptávka na americkém kontinentu a v Číně převážila nad poklesem v západní Evropě. Oznámila to v neděli firma na mezinárodním autosalonu v Detroitu.

V Číně, která je největším trhem Volkswagenu, se odbyt vozů značky VW zvýšil téměř o šest procent na 3,18 milionu. Poprvé tak překonal třímilionovou hranici. V Severní Americe odbyt vzrostl téměř o dvě procenta a v Jižní Americe se zvýšil dokonce o 25 procent, v západní Evropě však klesl o 2,5 procenta.

Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Skupina Volkswagen zatím nezveřejnila údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok.

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Předloni navíc navzdory negativním dopadům emisního skandálu vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu.

Příznivé výsledky značky VW, která se na celkovém odbytu skupiny podílí téměř 60 procenty, by koncernu Volkswagen mohly pomoci k tomu, aby Toyotu překonal také v letošním roce.

Toyota minulý měsíc uvedla, že svůj loňský prodej odhaduje na 10,5 milionu vozů. Volkswagen by měl údaje o souhrnném koncernovém prodeji zveřejnit ve středu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru