Česká společnost Zindulka, která se zabývá zprostředkováním pronájmu lodí, koupila za čtyři miliony korun doménu Yachting.com. Chce ji využít pro expanzi do zahraničí. Firma o tom informovala v úterý. Cílem společnosti je stát se do tří let globálním lídrem ve zprostředkování pronájmu lodí. Další miliony korun chce společnost investovat do rozvoje.

Firma uvádí, že podle počtu nabízených lodí i realizovaných pronájmů je pátá v celosvětovém měřítku. Zindulka vedle České republiky působí od loňska v Německu, na Slovensku a v Polsku, letos plánuje expanzi do Ruska, Itálie a dalších evropských zemí. Tržby společnosti dosáhly loni 156 milionů korun, cílem firmy je zvýšit je do tří let k půl miliardě korun.

"Chceme využít toho, že pronajmutí lodi na strávení dovolené na moři je celosvětově stále populárnější a dostupnější," uvedl ředitel společnosti Tomáš Vondráček. Zákazníci nyní mohou vybírat celkem z více než 15 tisíc lodí po celém světě od Chorvatska, Řecka a Itálie přes Karibik, Maledivy, Seychely až po Francouzkou Polynésii.

Společnost založil jachtař Jiří Zindulka, v roce 2014 do ní majetkově vstoupil Tomáš Vondráček a učinil ji součástí svého holdingu WMC.

Nejhodnotnější domény s koncovkou .cz se se v minulosti prodávaly v řádech desítek až stovek tisíc korun. Například adresu cd.cz České dráhy pořídily zhruba za dva miliony korun. Méně než milion korun stála například doména sex.cz.

Ceny domén s koncovkou .com se pohybují většinou v jiných řádech. Podle serveru Domaining.com bylo nejdražší prodané doménové jméno ve světě sex.com s cenou přes 13 milionů dolarů (277 milionů korun), beer.com vyšlo na sedm milionů dolarů a shop.com na 3,5 milionu dolarů.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.