Nejsledovanějším televizním kanálem byla loni Nova, která v divácké skupině nad 15 let dosáhla podílu téměř 21 procent. Následuje ČT1 s 15 procenty a třetí Prima získala téměř 13 procent. Stejné pořadí bylo i v ostatních diváckých skupinách. Vyplývá to z měření ATO – Nielsen Admosphere.

Největší podíl v loňském roce získala skupina Nova, do které vedle kanálu Nova patří Nova Cinema, Nova Action, Nova 2 a Nova Gold. Celkově její podíl meziročně vzrostl o 1,7 procentního bodu na 30,5 procenta. V hlavním vysílacím čase pak měla Nova Group přes 34 procent.

Veřejnoprávní Česká televize získala v souhrnu za kanály ČT1, ČT2, ČT24, ČT Sport a ČT D/art 29,2 procenta, což znamená ztrátu 1,7 bodu. V hlavním vysílacím čase měly programy ČT 27,8 procenta. Třetí FTV Prima stagnovala na celodenních 21 procentech. Čtvrtý Barrandov dosáhl téměř devíti procent a polepšil si o více než jeden procentní bod.

Nejsledovanějším pořadem loňského roku byla pohádka Anděl Páně 2 na ČT1, kterou si na Štědrý den pustilo 3,2 milionu lidí, následuje další pohádka Nejlepší přítel na stejném kanále o den později s více než 2,4 milionu diváků. Třetí příčku obsadil první díl Anděla Páně na ČT1 23. prosince s téměř 2,4 milionu diváků. Přes dva miliony diváků se dostal ještě závěrečný díl druhé řady seriálu Policie Modrava na Nově z 15. října.

Mezi 50 nejsledovanějšími pořady loňského roku v kategorii 15+ jsou ve 30 případech Televizní noviny na TV Nova. Jiná zpravodajská relace se do žebříčku nedostala.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.