Společnost O2, druhý největší tuzemský provozovatel sítí pro mobilní telefony, oznámila, že ji od ledna povede Jindřich Fremuth, který byl dosud ve firmě zodpovědný především za obchod. Ten na pozici generálního ředitele nahradí Tomáše Budníka. Budník provedl firmu rozdělením v roce 2015, po kterém následovalo období úspor a růstu zisku.

Fremuth na nové místo nastoupí od 1. ledna. Dosud vedl takzvanou Komerční divizi, kam spadá řízení vztahů se zákazníky z řad domácností a firem. Do jeho kompetence také patřil vývoj produktů a marketing. Společnost O2 to uvedla v tiskové zprávě. Důvody pro změnu ve vedení neuvedla. Tisková mluvčí firmy Lucie Jungmannová řekla, že Budnikův odchod z O2 je jeho "osobní rozhodnutí", zatímco volba Fremutha je "přirozený systémový krok", protože vedl klíčovou divizi čtyři roky.

Fremuth je ve vrcholovém managementu O2 už déle než čtyři roky, do firmy nastoupil v roce 2009. "Pod jeho vedením komerční divize tvořila 90 procent veškerých výnosů O2, a to v segmentech fixních i mobilních služeb, televize, korporátních služeb i nedávno představených finančních služeb a v prodeji hardwaru," řekl operátor v tiskové zprávě.

Dříve působil Fremuth jako konzultant v poradenské firmě McKinsey, kde se zaměřoval na oblast technologií a telekomunikací. Kromě moderních technologií se věnuje sportu. Je ženatý a má syna.

Tomáš Budník, stál v čele O2 od převzetí novým majoritním akcionářem, finanční skupinou PPF Petra Kellnera. Budník v roce 2015 provedl firmu reorganizací, pří které se z firmy vydělila infrastrukturní část a vznikla společnost CETIN. Záměrem bylo zjednodušit fungování firmy, což se odrazilo i v růstu zisku a růstu hodnoty akcií O2 na pražské burze.

 

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru