Jedna z největších nápojářských firem působících v Česku, pobočka amerického koncernu PepsiCo, vykázala za rok 2016 ztrátu ve výši téměř devíti milionů korun. V roce 2015 to bylo 33 milionů korun. Firmě v roce 2016 spolu se snížením ztráty zároveň vzrostl čistý obrat na 2,4 miliardy korun, meziročně šlo asi o desetiprocentní nárůst. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti za rok 2016, kterou mají HN k dispozici.

Zpráva také uvádí, že u většiny produktů PepsiCo, mezi něž patří limonády Pepsi nebo například vody a džusy Toma a další značky, rostl jejich tržní podíl v dané kategorii. "Nárůst prodejů zvýšil tržní podíl solených pochutin Lays na 22 procent," upozorňuje PepsiCo na svou v tuzemsku nejdynamičtěji rostoucí kategorii.

Konkurenční společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Dalšímu z konkurentů, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun.

Společnost PepsiCo má továrnu na výrobu nápojů v Praze, kde v roce 2016 velkou část kapacit použila na zásobování i slovenského a maďarského trhu. Více než polovinu exportu, 362 milionů korun, tak představovalo Slovensko. Do Maďarska bylo pak dodáno zboží za 286 milionů korun.

PepsiCo v Česku investovala v uplynulém období zejména do marketingu, ať už jde například o sponzoring české fotbalové reprezentace či rozsáhlé cenové promoce na vybrané značky a výrobky. K tomu spustila novou nákladnou stáčecí linku. Právě tyto výdaje stojí podle firmy za tím, že pokračovala se záporným účetním hospodářským výsledkem. K tomu s rozšiřováním výroby přibírá nové zaměstnance. V českém zastoupení PepsiCo nyní pracuje přes 430 lidí.

"Letos jsme na domácím trhu pokračovali v podobném tempu růstu. V příštím roce budeme vyšší investice směrovat zejména do marketingové podpory produktů reflektujících trend poptávky po zdravějších nápojích a potravinách," uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR s tím, že jde zejména o vody a džusy Toma, ledové čaje Lipton nebo sportovní nápoj Gatorade.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru