Americká společnost Facebook po tlaku veřejnosti a některých evropských vlád změní způsob, jakým odvádí daně. Více příjmů z reklamy začne danit v zemích, kde je vydělala, oznámil ve čtvrtek finanční ředitel Dave Wehner. Podle něj to zvýší transparentnost. Experti ale upozorňují, že to nutně neznamená, že Facebook začne skutečně platit víc na daních. Firma dosud přiznávala příjmy prostřednictvím své mezinárodní centrály v Irsku.

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře. V Evropě to bude například Německo, Francie, Itálie, Polsko nebo Švédsko.

V praxi to ale nebude automaticky znamenat, že se tento krok projeví větším výběrem daní v jednotlivých zemích. Proti výnosům se totiž účtují výdaje, jako jsou například investice nebo provozní náklady. Kromě toho půjde jen o výnosy z podnikání, které mají na starosti místní týmy, obsluhující nejčastěji velké klienty. Příjmy z reklamy samoobslužné platformy Facebooku, které využívají miliony malých a středních podniků, půjdou nadále přes Dublin, uvedla agentura DPA.

Facebook již daní příjmy z reklamy získané v Británii a v Austrálii přímo v těchto zemích. Na britských ostrovech Facebook loni zaplatil 5,1 milionu liber (více než 148 milionů korun) z příjmu 842 milionů liber. O rok dříve to bylo 4,2 milionu liber, uvedl zpravodajský server BBC.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru