Nejúspěšnější český start-up Kiwi.com bude měnit svého majitele. Na prodeji brněnského vyhledávače letenek se shodli všichni akcionáři, včetně spoluzakladatele Jiřího Hlavenky. Podle něj se v současnosti jedná o rozumnou dobu, kdy dát prodeji společnosti zelenou. Kiwi, které vzniklo teprve před šesti lety, bude mít s největší pravděpodobností zahraničního majitele, jelikož se jedná o firmu zaměřenou převážně na globální trh. V minulosti se dokonce spekulovalo o vstupu investora z amerického Silicon Valley, to ale není jediná možnost. "Máte i další investorská centra, třeba Asii nebo Londýn," říká v rozhovoru pro HN Hlavenka.

Můžete potvrdit, že jde Kiwi do prodeje?

Akcionáři, kteří jsou investoři, jsou ve shodě v tom, že je rozumný čas z firmy vystoupit. Přestože je Kiwi v růstu a daří se. Zdvojnásobujeme zisk, zdvojnásobujeme tržby, tak přesahujeme pětileté období, co ve firmě jsme. Víte, najít ten správný okamžik výstupu investora je hrozně těžké. Říkáte si "zlatá rybka" a já ještě budu císařem a pak skončíte v chatrči. Takže najít zlatý střed, kdy je to pro vás dostatečná satisfakce a návratnost, a nepřepínat tu strunu příliš a říci si, je rozumné, aby firmu, tu investici a podíly převzal někdo, kdo je o dvě ligy výš. Takže v tomto procesu jsme a víc teď říct nemohu.

Forbes letos na jaře uvedl, že mezi vlastníky panovalo napětí. Podepsalo se to i na rozhodnutí k prodeji?

Je to spíš dáno tím, že každý investor je jiný a vidí situaci trochu jinak. My jsme prostě různí lidé. Máme různé názory, jak by se měla rozvíjet, řídit, jaké by měla mít procesy. Nejsme každý stejný. Většinou jsou investoři také lidé se silným egem, takže pak se samozřejmě názory střetávají. Na procesu prodeje jsme se ale bezproblémově shodli.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru