Podnikatel Michal Mička po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat hlavně do technologických start-upů. Jeho investiční společnost Incomming Ventures má podíl například v alternativní taxislužbě Liftago nebo společnosti Expando, která pomáhá e-shopům na zahraničních trzích. Se svým druhým fondem C2H se zaměřuje na tradiční české značky – po třetinovém podílu ve výrobci kol Favorit koupil 80 procent módní značky Pietro Filipi. Zlepšit chce hlavně internetový prodej oděvní firmy.
Do technologických start-upů jste zatím vždy vstupoval jako minoritní akcionář. Teď poprvé budete mít většinu. Proč jste se tak rozhodl?
Ke každé investiční příležitosti je nutné přistupovat individuálně. V Pietro Filipi to dává smysl pouze s významnou majoritou. Je třeba hodně věcí změnit a posunout dopředu.
Navíc je mi značka osobně blízká, protože o módu jsem se vždy zajímal. Když o tom tak přemýšlím, byl to můj sen a odjakživa jsem do módní branže směřoval a chtěl jsem se v ní více realizovat.
Investice do start-upů jsou více o důvěře v tým a podpoře jak finanční, tak strategické. V Pietro Filipi je nutné si ohrnout rukávy a jít hluboko do procesů ve společnosti. Těším se na to a vidím v této oblasti velký potenciál.
S jakým výnosem byste byl spokojen? Pokud se o tom budeme bavit čistě jako o investici.
Potenciál výnosu je obrovský vzhledem k pořizovací ceně a ambicím vydělávat stovky milionů korun ročně v dlouhodobějším horizontu a expanzi na zahraniční trhy.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru