Podnikatel Michal Mička po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat hlavně do technologických start-upů. Jeho investiční společnost Incomming Ventures má podíl například v alternativní taxislužbě Liftago nebo společnosti Expando, která pomáhá e-shopům na zahraničních trzích. Se svým druhým fondem C2H se zaměřuje na tradiční české značky – po třetinovém podílu ve výrobci kol Favorit koupil 80 procent módní značky Pietro Filipi. Zlepšit chce hlavně internetový prodej oděvní firmy.

Do technologických start-upů jste zatím vždy vstupoval jako minoritní akcionář. Teď poprvé budete mít většinu. Proč jste se tak rozhodl?

Ke každé investiční příležitosti je nutné přistupovat individuálně. V Pietro Filipi to dává smysl pouze s významnou majoritou. Je třeba hodně věcí změnit a posunout dopředu.

Druhá největší česká módní firma Pietro Filipi mění majitele. Firma má potíže, nový investor chce posílit on-line prodej

Navíc je mi značka osobně blízká, protože o módu jsem se vždy zajímal. Když o tom tak přemýšlím, byl to můj sen a odjakživa jsem do módní branže směřoval a chtěl jsem se v ní více realizovat.

Investice do start-upů jsou více o důvěře v tým a podpoře jak finanční, tak strategické. V Pietro Filipi je nutné si ohrnout rukávy a jít hluboko do procesů ve společnosti. Těším se na to a vidím v této oblasti velký potenciál.

S jakým výnosem byste byl spokojen? Pokud se o tom budeme bavit čistě jako o investici.

Potenciál výnosu je obrovský vzhledem k pořizovací ceně a ambicím vydělávat stovky milionů korun ročně v dlouhodobějším horizontu a expanzi na zahraniční trhy.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru