Podnikatel Michal Mička po odchodu ze skupiny DRFG začal investovat hlavně do technologických start-upů. Jeho investiční společnost Incomming Ventures má podíl například v alternativní taxislužbě Liftago nebo společnosti Expando, která pomáhá e-shopům na zahraničních trzích. Se svým druhým fondem C2H se zaměřuje na tradiční české značky – po třetinovém podílu ve výrobci kol Favorit koupil 80 procent módní značky Pietro Filipi. Zlepšit chce hlavně internetový prodej oděvní firmy.

Do technologických start-upů jste zatím vždy vstupoval jako minoritní akcionář. Teď poprvé budete mít většinu. Proč jste se tak rozhodl?

Ke každé investiční příležitosti je nutné přistupovat individuálně. V Pietro Filipi to dává smysl pouze s významnou majoritou. Je třeba hodně věcí změnit a posunout dopředu.

Druhá největší česká módní firma Pietro Filipi mění majitele. Firma má potíže, nový investor chce posílit on-line prodej

Navíc je mi značka osobně blízká, protože o módu jsem se vždy zajímal. Když o tom tak přemýšlím, byl to můj sen a odjakživa jsem do módní branže směřoval a chtěl jsem se v ní více realizovat.

Investice do start-upů jsou více o důvěře v tým a podpoře jak finanční, tak strategické. V Pietro Filipi je nutné si ohrnout rukávy a jít hluboko do procesů ve společnosti. Těším se na to a vidím v této oblasti velký potenciál.

S jakým výnosem byste byl spokojen? Pokud se o tom budeme bavit čistě jako o investici.

Potenciál výnosu je obrovský vzhledem k pořizovací ceně a ambicím vydělávat stovky milionů korun ročně v dlouhodobějším horizontu a expanzi na zahraniční trhy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru